$drupal = ''; include "drupal.php"; ?>
Тараненко Лариса Іванівна
Коротке резюме
У 1996 р. закінчила з відзнакою факультет англійської мови Київського державного лінгвістичного університету (нині – Київський національний лінгвістичний університет).
У 2003 р. захистила кандидатську дисертацію «Просодичні засоби реалізації зв’язності тексту англійської прозової байки (експериментально-фонетичне дослідження)» під керівництвом проф. А.А.Калити. У 2006 р. присвоєно вчене звання доцента.
У 2016 р. захистила докторську дисертацію «Просодичні засоби актуалізації англійських фольклорних текстів малої форми (експериментально-фонетичне дослідження)» під керівництвом проф. А.А. Калити.
Стаж науково-педагогічної роботи у вищому навчальному закладі – 20 років.
Основні етапи педагогічної та науково-педагогічної діяльності у вищих закладах освіти:
- у Київському національному лінгвістичному університеті:
з 1996 р. по 2006 р. на посадах викладача, старшого викладача та доцента кафедри фонетики англійської мови;
з 2006 по 2007 р. – завідувач кафедри англійської мови факультету перекладачів.
-у Державному економіко-технологічному університеті транспорту:
з 2007 по 2008 р. – доцент кафедри української та іноземних мов;
- у Національному технічному університеті України «КПІ»:
з вересня 2008 р. по грудень 2016 р. – доцент кафедри теорії, практики та перекладу англійської мови факультету лінгвістики;
з січня 2017 р. – професор кафедри теорії, практики та перекладу англійської мови факультету лінгвістики.
Контакти:
телефон: (+38) 050 3535234
e-mail:litera@i.ua
Викладацька діяльність
За період науково-педагогічної діяльності Л.І. Тараненко викладала практичний курс фонетики англійської мови, читала курс лекцій з теоретичної фонетики англійської мови, розробила та викладала курс за вибором “Використання текстів малої форми як засобу набуття мовленнєвої компетенції” (КНЛУ); викладала курс ділової іноземної мови (ДЕТУТ).
На теперішній час читає курс лекцій та веде практичні заняття із дисциплін “Зіставна граматика” і “Граматичні аспекти перекладу” – для студентів освітньо-професійної програми підготовки ОКР «Бакалавр».
Наукова робота
Напрями наукової діяльності
Основні напрями наукових досліджень Л.І. Тараненко: загальне мовознавство, фонетика, фоностилістика, когнітивна фонетика, лінгвістика тексту, прагмалінгвістика, психоенергетика, синергетика і сугестія мовлення.
Теоретичні напрацювання Л.І. Тараненко охоплюють: класифікацію функціональних, структурних і семантичних ознак озвученого тексту англійської прозової байки; модель механізму її актуалізації в процесі комунікації; алгоритмічно-фабульні моделі англійських прозових байок, що актуалізують позитивні та негативні етичні ідеї; узагальнену модель генезису жанрів художніх творів; узагальнену графічну модель концептосфери змістового насиченнярізножанрових фольклорних текстів; типові алгоритмічні моделі структурно-фабульної побудови текстів англійської фольклорної загадки, прислів’я, казки, притчі, міфу, легенди, анекдоту; синергетичну модель психоенергетичного механізму сугестивного впливу фольклорного тексту на реципієнта; когнітивно-креативну модель декодування загадки реципієнтом; синергетичні моделі саморозвитку фоноконцептів фольклорних творів; енергограми усної актуалізації тексту; кількісний К-критерій рівня актуалізації емоційно-прагматичного потенціалу висловлення (у співавторстві з А.А. Калитою).
Здійснює керівництво аспірантами і здобувачамикафедри, виступає опонентом на захистах кандидатських дисертацій, керує науково-дослідною роботою студентів, рецензує наукові та науково-методичні праці (статті, робочі програми, посібники, підручники, методичні рекомендації, дисертаційні праці тощо), готує відгуки на дипломні й магістерські роботи студентів, а також на автореферати дисертацій.
Публікації
Основу наукового доробку Л.І. Тараненко складають понад 140 робіт експериментального, теоретичного і методологічного рівнів, у тому числі 2 одноосібні монографії, 1 закордонна колективна, 2 словники, 4 навчальних посібники, один з яких з грифом МОН України, понад 80 статей, опублікованих у фахових і закордонних виданнях, та тези доповідей на міжнародних і всеукраїнських конференціях.
СПИСОК
основних наукових праць Тараненко Лариси Іванівни
Монографії:
· Prosodic Actualization of a Moral Admonition in Small Folklore Texts // Within Language, Beyond Theories (Volume I): Studies in Theoretical Linguistics: Monograph / ed. by Anna Bondaruk, Anna Prażmowska. – 2015. – Cambridge: Cambridge Scholars Publishing. – P. 312-321.
Словники:
Навчальні посібники:
Закордонні публікації
· Algorithmic Plot Structure of English Fairy Tales// ІІInternational Linguistics Conference Linguistics Beyond and Within: Challenging Ideas and Innovative Applications (Lublin, Poland, 6–7 November 2014): Book of Abstracts. – Lublin, 2014. – P. 107-108.(Польща)
· Prosodic Variability of an English Folk Riddle// The 6th International Research Conference on Education, Language and literatures “IRCEELT 2016”(April 22-23, Tbilisi, Georgia, International Black Sea University): Proceedings Book. – Tbilisi: International Black Sea University, 2016. – P. 326-333.
· Energetic Potential of a Spoken English Proverb// ІV International Linguistics Conference Linguistics Beyond and Within: Controversy in Linguistics and Language Studies (Lublin, Poland, 20-21 October 2016): Book of Abstracts. – Lublin, 2016. – P. 123-124. http://lingbaw2016.webclass.co/schedule/BookOfAbstracts_2016a.pdf
· Psycho-Energetic Mechanism of the Fairy Tale’s Subliminal Influence on a Child // GISAP: Philological Sciences, 2016. – No 10. – P. 55-56. https://www.academia.edu/28642088/GISAP_Philological_Sciences_Part_10
· Prosodic Organizationof EnglishFolk Riddles and the Mechanism of their Decoding // LingBaW: A peer-reviewed online journal. – Vol. 2. –2016. – Lublin, Poland: John Paul II Catholic University of Lublin. http://lingbaw.com/volumes/2016/
· Узагальнена дефініція та функціональні ознаки англійської фольклорної загадки // Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна». – Острог Видавництво Національного університету «Острозька академія». – 2014. – Вип. 48. – С. 248-250.
· Подібність структурно-фабульної побудови текстів англійської фольклорної притчі і байки // Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. – № 1125. Серія «Романо-германська філологія. Методика викладання іноземних мов». – Вип. 79. – Харків. – 2014. – С. 30-36.
· Основні аспекти досліджень участі фонетичних засобів в актуалізації англійських фольклорних текстів малої форми // Наукові студії – XXI(культура, освіта – антропоцентричні парадигми і сучасний світ). Філософія. Філологія. Педагогіка. Економіка / Редколегія: Р.В. Болдирев (головний редактор, голова ред.колегії) та ін. – К.: МІЛЕНІУМ, 2014. – Вип. 4 (Том 6).– С. 141-156.
· Англійська народна загадка: просодична організація, емоції, прагматика // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Серія: Філологічні науки. – Вип. 4 (305). – Луцьк. – 2015. – С. 270-276.
· Просодичні особливості актуалізації структурно-фабульних елементів текстів англомовних притч // Науковий вісник Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія: “Філологічні науки” (мовознавство): Зб. наукових праць. – №4. – Дрогобич. – 2015. –С. 154-160.
· SomeGuidelinesonTeachingEnglishPronunciationtoUkrainianLearners// Вісник національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». Серія: Філологія. Педагогіка: Зб. н. праць. – К.: НТУУ «КПІ». – Вип. 6. – 2015. – С. 49-53. (у співавторстві з А.А.Калитою).
· Просодичні засоби організації текстів англомовних міфів// Здобутки та перс пективи розвитку сучасного мовознавства : [міжнар. зб. наук. пр., присвяч. 70-річ. ювілею проф. Алли Андріївни Калити]. — К. : НТУУ “КПІ”, 2015. —С. 67—77.
· Система просодических средств актуализации структурных элементов английских фольклорных текстов малой формы// «Когниция. Коммуникация. Дискурс»: Международный электронный сборник научных статей. —Харків: Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна. —2015. — № 11. — С. 123-154.http://sites.google.com/site/cognitiondiscourse/home
· Особливості просодичного супроводу лексико-граматичних і стилістичних засобів тексту анекдоту // Наукові записки. Серія: Філологічні науки (мовознавство). – Кіровоград: Видавець Лисенко В.Ф. – Вип. 146. – 2016. – С. 619-624.
Методична робота
Методична робота охоплює розробку навчальних і робочих програм з дисциплін “Зіставна граматика”, “Граматичні аспекти перекладу”, “Курс за вибором”, а також рейтингових систем оцінювання знань, умінь і навичок студентів із зазначених дисциплін; пакету контрольних робіт Ректорського контролю з дисциплін “Зіставна граматика”, “ Граматичні аспекти англійської мови ”.
Брала участь у розробці освітньо-кваліфікаційних характеристик та освітньо-професійних програм підготовки ОКР «Бакалавр», «Спеціаліст», «Магістр».
Методична робота також спрямована на забезпечення навчального процесу та самостійної роботи студентів навчальними матеріалами, зокрема здійснено видання«Словника фонетичних термінів (AConciseDictionaryofPhoneticTerms) (англ. мовою) та Посібника для самостійної роботи з англійської мови (The Self-Study Guide in English (1st year), супроводжуваного озвученням його матеріалу, для студентів І курсу кафедри ТППАМ ФЛ НТУУ «КПІ».
Стажування
Л.І. Тараненко проходила стажування у США (Університет Аляски, м. Анкоридж); в навчально-методичному комплексі «Інституту післядипломної освіти» НТУУ «КПІ» (02.03.-05.04.2010 та 27.10-15.12.2015); в Інституті мовознавства ім. О.О.Потебні Національної академії наук України в рамках VII Міжнародної Літньої наукової школи «Східнослов’янські мови і літератури в історичному і культурному контекстах: когнітивна лінгвістика і концептуальні дослідження» (9.-19.07.2012, 72 год.); на курсі проф. М. Берка «Риторика й переконування» (25-27.09.2012, 10 год., Центр когнітивних і семіотичних досліджень, Київ, КНЛУ); на курсі проф. Б.Помпіно-Маршала «Сучасний стан розвитку фонологічної теорії» (ун-т ім. О.І.Гумбольдта, Берлін, Німеччина, 15.10-4.11.2012, 24 год.); на курсі доктора філологічних наук, проф. Жаботинської С.А. «Школы когнитивной лингвистики: методологические основы» (5-8.02.2013, 18 год., Київ, КНЛУ, Центр когнітивних і семіотичних досліджень, Українська асоціація когнітивної лінгвістики і поетики); в Східноєвропейському національному університеті імені Лесі Українки, інститут іноземної філології, курс «Ключові проблеми германського та романського мовознавства» (м. Луцьк, 13-15 червня 2014 р., 54 год.).
Організаційно-виховна діяльність
Л.І. Тараненко є членом редколегії (1) збірника наукових праць «Наукові студії – XXI(культура, освіта – антропоцентричні парадигми і сучасний світ). Філософія. Філологія. Педагогіка. Економіка» / Редколегія: Р.В. Болдирев (головний редактор) та ін. – К.: Міленіум (ISBN978-966-8063-97-14; ISSN2307-6070; ББК 73.2); (2) збірки матеріалів конференцій: «Human and Social Sciences at the Common Conference» (18-22.11.2013, Словаччина), «2ndHumanandSocialSciencesattheCommonConference» (17-21.11 2014, Словаччина) та«3rdInternationalConferenceonAdvancedResearchinScientificAreas» (1–5.12.2014, Словаччина); є членом Всеукраїнської громадської організації «УКРАЇНСЬКА АСОЦІАЦІЯ КОГНІТИВНОЇ ЛІНГВІСТИКИ І ПОЕТИКИ» (УАКЛіП).
Ми чекаємо на Вас:
03056
м. Київ, пр. Перемоги, 37
корп. 7, 6 поверх
ауд. 601
тел. 204 - 81 - 01
e-mail: ktppam@ukr.net
$drupal = ''; include "templates.php"; ?>