uk

Тараненко Лариса Іванівна

Тараненко Лариса Іванівна

 доктор філологічних наук, професор, в. о. завідувача кафедри теорії, практики та перекладу англійської мови
Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»


У 1996 р. закінчила з відзнакою факультет англійської мови Київського державного лінгвістичного університету (нині – Київський національнийлінгвістичний університет).
У 2003 р. захистила кандидатську дисертацію «Просодичні засоби реалізації зв’язності тексту англійської прозової байки (експериментально-фонетичне дослідження)» під керівництвом проф. А.А.Калити.У 2006 р. присвоєно вчене звання доцента.
У 2016 р. захистила докторськудисертацію «Просодичні засоби актуалізаціїанглійських фольклорних текстів малої форми(експериментально-фонетичне дослідження)» під керівництвом проф. А.А. Калити.
Стажнауково-педагогічної роботи у вищому навчальному закладі – понад 20років.
Основні етапи педагогічної та науково-педагогічної діяльності у вищих закладах освіти:
– у Київському національному лінгвістичному університеті:
з 1996 р. по 2006 р. на посадах викладача, старшого викладача та доцента кафедри фонетики англійської мови;
з 2006 по 2007 р. – завідувач кафедри англійської мови факультету перекладачів.
-у Державному економіко-технологічному університеті транспорту:
з 2007 по 2008 р. – доцент кафедри української та іноземних мов;
– у Національному технічному університеті України «КПІ»:
з вересня 2008 р. по грудень 2016 р.– доцент кафедри теорії, практики та перекладу англійської мови факультету лінгвістики;
з січня 2017 р. – професор кафедри теорії, практики та перекладу англійськоїмови факультету лінгвістики.

Контакти
e-mail: larysataranenko@gmail.com
 
Web-сторінка викладача – http://intellect.ktppam.kpi.ua/profile/tli1
taranenko.org.ua
 

Викладацька діяльність

За період науково-педагогічної діяльності Л.І. Тараненко викладала практичний курс фонетики англійської мови, читала курс лекцій з теоретичної фонетики англійської мови, розробила та викладала курс за вибором “Використання текстів малої форми як засобу набуття мовленнєвої компетенції” (КНЛУ); викладала курс ділової іноземної мови (ДЕТУТ).
На теперішній часчитає курс лекцій та веде практичні заняття із кредитних модулів “Зіставна граматика”, “Теоретична граматика англійської мови”, “Зіставна фонетика” – для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, “Сугестія в мовленнєвій комунікації” – для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти та «Сучасні тенденції в лінгвістичних і перекладознавчихдослідженнях» –для здобувачів ступеня доктора філософії.
 

Наукова робота

Напрями наукової діяльності

Коло наукових інтересів Л.І. Тараненкоспрямоване на вирішення низки питаньзагальногомовознавства, фонетики, фоностилістики, когнітивноїфонетики, лінгвістикитексту, прагмалінгвістики, психоенергетикиусного мовлення, синергетикиі сугестіїмовлення, за результатами яких опубліковано понад 150 наукових праць монографічного, довідникового й навчально-методичного характеру. охоплюютьзагальне мовознавство, фонетику, фоностилістику, когнітивнуфонетику, лінгвістикутексту, прагмалінгвістику, психоенергетику, синергетику і сугестію мовлення.
Теоретичні напрацювання Л.І. Тараненко включають: класифікацію функціональних, структурних і семантичних ознак озвученого тексту англійської прозової байки; модель механізму її актуалізації в процесі комунікації; алгоритмічно-фабульні моделі англійських прозових байок, що актуалізують позитивні та негативні етичні ідеї; узагальнену модель генезису жанрів художніх творів; узагальнену графічну модель концептосферизмістового насиченнярізножанрових фольклорних текстів; типові алгоритмічні моделі структурно-фабульної побудови текстів англійської фольклорної загадки, прислів’я, казки, притчі, міфу, легенди, анекдоту; синергетичну модель психоенергетичногомеханізму сугестивного впливу фольклорного текстуна реципієнта; когнітивно-креативну модель декодування загадки реципієнтом; синергетичні моделі саморозвитку фоноконцептівфольклорних творів; енергограмиусної актуалізації тексту; кількісний К-критерійрівня актуалізації емоційно-прагматичного потенціалу висловлення (у співавторстві з А.А. Калитою).
 
Крім того, Л.І. Тараненко здійснює керівництво аспірантамиі здобувачами кафедри, виконує обов’язки членаспеціалізованихвченихрад Д 64.051.27 для захисту дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора (кандидата) наук за спеціальностями 10.02.04 – германські мови, 10.02.16 – перекладознавствов Харківському національному університеті імені В. Н. Каразіна таД 17.051.02 для захисту дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора (кандидата) філологічних наук за спеціальністю 10.02.04 – германські мови у Запорізькому національному університеті; виступає опонентом на захистах кандидатських і докторських дисертацій, керує науково-дослідною роботою студентів, рецензує наукові та науково-методичні праці (статті, робочі програми, посібники, підручники, методичні рекомендації, дисертаційні праці тощо),готує відгуки на дипломні й магістерські роботи студентів, а також на автореферати дисертацій.
 

Публікації

Основу наукового доробку Л.І. Тараненко складають понад 150 робіт експериментального, теоретичного і методологічного рівнів, у тому числі 2 одноосібні монографії, 1 закордонна колективна, 3словники, 4 навчальних посібники, один з яких з грифом МОН України, понад 90 статей, опублікованих у фахових ізакордонних виданнях, та тези доповідей на міжнародних і всеукраїнських конференціях.

Список основних наукових праць Тараненко Лариси Іванівни

Монографії:

  • Просодична зв’язність англійської прозовоїбаки: Монографія– К.: ТОВ«Агентство «Україна», 2008. – 204 с.
  • Актуалізація англійських прозових фольклорних текстів малої форми: Монографія/ Л. І. Тараненко. – К.: Кафедра, 2014. – 288 с.
  • Prosodic Actualization of a Moral Admonition in Small Folklore Texts // Within Language, Beyond Theories (Volume I): Studies in Theoretical Linguistics: Monograph / ed. by Anna Bondaruk, Anna Prażmowska. – 2015. – Cambridge: Cambridge Scholars Publishing. – P. 312-321.

Словники:

  • Англо-українськийсловник залізничних термінів: для студентів вищих технічних навчальних закладів– К.: ДЕТУТ, 2008. – 230 с. (у співавторствіз А.А. Калита, Л.О. Науменко, В.В. Марченко)
  • Словник фонетичних термінів(короткий) (англ. мовою)/ Concise Dictionary of Phonetic Terms. – Тернопіль: Підручникиі посібники, 2010. – 256 с. (у співавторствіз А.А.Калита)
  • Корпусна лінгвістика та лексикографія: Глосарій термінів і понять: навч. посіб. для студ. спеціальності 035 «Філологія» / Л.І. Тараненко, А. А. Калита, В. Г. Куликова, І. С. Полюк. – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2018. – 98 с.

Навчальні посібники:

  • Посібникдля самостійної роботиз практичноїфонетики англійської мови(І курс) (англ. мовою). – К.: Видавничийцентр КНЛУ, 2004. – 72 с. (у співавторствіз А.А. Калита, А.В. Свіщевська)
  • Посібникдля самостійної роботиз теоретичноїфонетики англійської мови(ІІІ курс) (англ. мовою).– Тернопіль: ЛібраТерра, 2006. – 84 с. (у співавторствіз А.А. Калита)
  • Англійське ділове мовлення(англ. мовою): Навчальний посібникдля студентів вищих технічних навчальних закладів/ Guide to Business Communication in English. – К.: ДЕТУТ, 2008. – 251 с. (у співавторствіз А.А. Калита)
  • Посібникдля самостійної роботиз англійської мови(І курс) (англ. мовою) // Тернопіль: Підручникиі посібники, 2011. – 80 с. (у співавторствіз А.А. Калита)

Публікаціїу міжнародних рецензованих виданнях:

  • Correlation of the English Fairy Tale’s Plot Structureand its Prosodic Organisation / Larysa Taranenko// Advanced Education. –2017. – Issue7. – P. 114-122.DOI: 10.20535/2410-8286.105385 (Web of Science,ISSN2409-3351).
  • Prosodic Expression of Emotional-And-Pragmatic Potential of a Spoken English Proverb / Larysa Taranenko, Steven Schaefer// Advanced Education, 2018, Issue 9. – Р.169-177. DOI: 10.20535/2410-8286.135094(Web of Science, ISSN2409-3351).

Закордонні публікації:

  • Просодические средства обеспечения связности текстов басен с негативной этической идеей // Язык и история: Международный сборник научных трудов. – Глазов: ГГПИ. – 2005. – С. 213-219. (Російська Федерація)
  • Механизм порождения фоноконцепта// Сборник материалов международной научно-практической конференции «Лингвокультурноеобразование в системе вузовской подготовки специалистов» (Брест, Беларусь, 17-18 ноября 2011 г.). – Брест: БрГУ. – 2012. – С. 17-20. (у співавторствіз А. Калита)
  • Матричный анализ взаимодействия просодических и лексико-грамматических средств актуализации текстов малой формы// Материализа 8-а международна научнапрактична конференция, «Бъдещите изследвания». – 2012. – Том 13. Филологичнинауки. – София: «БялГРАД-БГ» ООД. – C. 77-79. (Болгарія)
  • Системно-синергетический подход к феномену языковой интерференции// Сборник Международной молодежной конференции “Перевод как фактор развития науки, техники и спорта в современном мире” (Киров, 5-6.09.2012 г., Россия). – Киров: Изд-во “РАДУГА-ПРЕСС”. – 2012. – С. 19-21. (у співавторствіз А. Калита) (Російська Федерація)
  • Когнитивный механизм актуализации высказываний отказа// Иностранные языки: лингвистические и методические аспекты: Межвуз. сборник науч. трудов. – Тверь: Твер. гос. ун-т. – Вып. 20. – 2013. – С. 254-262. (у співавторствіз СокирськаО.С.) (Російська Федерація)
  • Algorithmic Structure of the Fable Plot Development // BUILDING CULTURAL BRIDGES – Integrating Languages, Linguistics, Literature, Translation and Journalism into Education. – Алматы: Изд-во университета им. Сулеймана Демиреля. – 2013. – С. 217-221.  (РеспублікаКазахстан)
  • Модель механизма манипулятивноговоздействия в коммуникации // «Проблемы концепту¬лиза¬циидействительности и  моделирования языковой  картины мира: Сб. науч. трудов. – Вып. 6. – Москва, Архангельск: Агентство СІРАрхангельской ОНБ.– 2013. – С. 169-172. (у співавторствіз А. Калита) (Російська Федерація)
  • Differentiation of Small Folklore Texts According to their Length// Materials digest of the XLVI International Research and Practice Conference and I stage of the Championship in philological sciences «IN THE BEGINNING THERE WAS THE WORD: HISTORY AND ACTUAL PROBLEMS OF PHILOLO¬GY AND LINGUISTICS» (London, March 28 – April 02, 2013) / International Academy of Sciences and Higher Education, London, UK; Organizing Committee: Т. Morgan (Chairman). – London: IASHE. – 2013. – P. 100-102. (Великобританія)
  • Generalized Model of the Genesis of Literary Genres// Humanities and Social Sciences Review. – 2013. – Vol. 02, № 02. – P. 171–175. (у співавторствіз А. Калита) (США)
  • Фабульнаструктура фольклорноїзагадки та когнітивно-креативний механізм її декодування // Science and Educationa New Dimension: Philology, I (3), Issue: 13. – Будапешт. – 2013. – С. 167-174. (Угорщина)
  • Определение мифа как речовогофеномена// На пересечении языков и культур. Актуальные вопросы гуманитарного знания: межвузовский сборник статей. – Киров: Изд-во ВятГГУ. – 2013. – Вып. 4. – С. 146-149. (Російська Федерація)
  • Стратификация пространства результатов исследований мифов // Вмире научных открытий. – Красноярск: Научно-инновационный центр. – 2013. – № 11.3 (47) (Проблемы науки и образования). – С. 308-318. (Російська Федерація)
  • Prosodic Actualization of a Moral Admonition in Small Folklore Texts// International Linguistics Conference Linguistics Beyond and Within(Lublin, Poland, 14–16 November 2013): Book of Abstracts. – Lublin, 2013. – P. 104. (Польща)
  • Жанровые признаки и дефиниция притчи // Вестник педагогического опыта. Научно-методический журнал. Серия “Иностранные языки. История”. – Вып. 34. – Глазов: ФГБОУ ВПО “Глазовскийгосударственный педагогический институт им. В.Г. Короленко” – 2013. – С.42-45.
  • Algorithmic Plot Structure of English Fairy Tales // ІІInternational Linguistics Conference Linguistics Beyond and Within: Challenging Ideas and Innovative Applications(Lublin, Poland, 6–7 November 2014): Book of Abstracts. – Lublin, 2014. – P. 107-108. (Польща)
  • Prosodic Variability of an English Folk Riddle// The 6th InternationalResearch Conference on Education, Language and literatures “IRCEELT 2016”(April 22-23, Tbilisi, Georgia, International Black Sea University): Proceedings Book. – Tbilisi: International Black Sea University, 2016. – P. 326-333.
  • Energetic Potential of a Spoken English Proverb// ІV International Linguistics Conference Linguistics Beyond and Within: Controversy in Linguistics and Language Studies(Lublin, Poland, 20-21 October 2016): Book of Abstracts. – Lublin, 2016. – P. 123-124. http://lingbaw2016.webclass.co/schedule/BookOfAbstracts_2016a.pdf
  • Psycho-Energetic Mechanism of the Fairy Tale’s Subliminal Influence on a Child // GISAP: Philological Sciences, 2016. – No 10. – P. 55-56. https://www.academia.edu/28642088/GISAP_Philological_Sciences_Part_10
  • Prosodic Organizationof English Folk Riddles and the Mechanism of their Decoding // LingBaW: A peer-reviewed online journal. – Vol. 2. –2016. – Lublin, Poland: John Paul II Catholic University of Lublin. http://lingbaw.com/volumes/2016/
  • Methodological Stipulations of Teaching L2 English Intonation // Tendencias actuales de fonetica experimental(Current trends in experimental phonetics): Cross-disciplines in the hundredth anniversary of Manual de pronunciacion Española (TomásNavarro Tomás)/ Marrero V., EstebasE. (Coords.).– Madrid: UNED, 2017. – P. 299-301.

Статтіу фахових вітчизняних виданнях:

  • Функціональніта струк¬турно-семантичні ознаки озвученого текс¬ту англійської прозовоїбайки // “Науковізаписки” Тернопільськогодер-жавного педагогічного університету імені ВолодимираГнатюка. Серія“Мовознавство”. – 2000. – №1. – С. 70-74.
  • Роль просодичних засобів зв’язності англійської прозовоїбайки  // “Науковізаписки”. Серія“Філологічнінауки (мовознавство)”. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім. В.Винниченка. – 2000. – Вип. 30. – С. 309-317.
  • Механізм актуалізації англійської прозовоїбайки в комунікації// Проблемисемантики слова, реченнята тексту: Зб. наук. ст. – К.: Видавничийцентр КДЛУ. – 2000. – Вип. 4. – С. 34-40.
  • Структурно-фабульний механізм взаємодії просодичнихта лексико-граматичних засобів забезпечення зв’язностібайки// Studia methodologica. – Тернопіль: Тернопільський державний педагогічний університет імені ВолодимираГнатюка. – 2000. – Вип. 8. – С.47-52.
  • Prosodic Organization of an English Fable// Науковий вісник кафедриЮНЕСКО Київськогодержавного лінгвістичного університету. Мова, освіта, культура: наукові парадигмиі сучасний світ. Серія“Філософія. Педагогіка. Психологія”. – К.: Видавничийцентр КДЛУ. – 2000. – Вип. 1. – С. 57-61.
  • Взаємодія просодичних засобів та фабулив забезпеченні цілісностітексту байки // “Науковізаписки” Тернопільськогодержавного педагогічного університету імені ВолодимираГнатюка. Серія“Мовознавство”. – 2001. – №1. – С. 31-43.
  • Особливості просодичного супроводулексико-семантичних засобів зв’язностітексту байки // Науковий вісник кафедриЮНЕСКО Київського національного лінгвістич¬ного університету. Мова, освіта, культура: наукові парадигмиі сучасний світ. Серія“Філософія. Педагогіка. Психологія”. – К.: Видавничийцентр КНЛУ. – 2001. – Вип. 5. – С. 72-75.
  • Просодичне забезпечення зв’язності текстів байокз позитивною етичною ідеєю// Моваі культура (Науковий щорічнийжурнал). – К.: Видавничий Дім ДмитраБураго. – 2004. – Вип. 7. – Т.IV., Ч.1. Лінгвокультурологічна інтерпретаціятексту. – С. 122-128.
  • Функціонування фонетичних засобів забезпечення зв’язностіу прозовій байці(на матеріалі англійської мови) // Вісник Київського національного лінгвістичного університету. Серія Філологія. – К.: Видавничийцентр КНЛУ. – Том 7, № 2. – 2004. – С. 147-153.
  • Просодична організація байок ізпозитивною етичною ідеєю// (на матеріалі англійської мови) // Нова філологія: Збірник наукових праць. – Запоріжжя: ЗНУ. – Вип. 2 (22). – 2005 – С.222-225.
  • Просодичне оформлення англійських прозових байок ізнегативною етичною ідеєю// Науковізаписки. Серія: Філологічнінауки (мовознавство). – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В.Винниченка. – Вип. 67. – 2006. – С. 348-354.
  • Аудитивний аналіз участі фонетичнихі лексико-граматичних засобіву забезпеченні зв’язності текстубайки // “Науковізаписки” Тернопільського національного педагогічного університету імені ВолодимираГнатюка. Серія: Мово¬знавство. – Тернопіль: Вид-воТНПУ. – 2006. – №2 (16). – С. 38-45.
  • Структурні особливостіта ознаки фольклорних текстів малої форми// Науковізаписки. Серія: Філологічнінауки (мовознавство): У 5 ч. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка. – Вип. 75 (3). –  2008. – С. 137-143.
  • Фонетика: перспективи, методита засоби досліджень// Науковий вісник Волинського національного університету імені Лесі Українки. Серія: Філологічнінауки. – 2008. – №5. – С. 297-299. (у співавторствіз КалитаА.А.)
  • Метод комплексної енергетичної оцінки процесу просодичного оформлення мовлення// Науковізаписки. Серія: Філологічнінауки (мово-знавст¬во): У 4 ч. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка. – Вип. 81(1). – 2009. – С. 359-365. (у співавторствіз КалитаА.А.)
  • Когнітивний підхіддо вивчення фонетичних засобів мови// Науковий вісник Черні¬вецького університету: збірник наукових праць. – Вип. 441-443: Германська філологія. – Чернівці: ЧНУ. – 2009. – С. 3-6. (у співавторствіз КалитаА.А.)
  • Синергетизмпорождения и актуализации фоноконцепта// Науковізаписки. Серія: Філологічнінауки (мовознавство): У 2 ч. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка. – Вип. 96 (2). – 2011. – С. 213-220. (у співавторствіз КалитаА.А.)
  • Критерий уровня актуализации эмоционально-прагматического потенциала высказывания // Науковізаписки. Серія: Філологічнінауки (мовознавство): У 2 ч. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка. – 2012. – Вип. 105 (1). – С. 476-484. (у співавторствіз КалитаА.А.) 
  • Алгоритмічно-фабульний аналіз структури англійських прислів’їв// Вісник Харківського національного університету імені В.Н.Каразіна. – № 1003. Серія«Романо-германська філологія. Методика викладання іноземних мов». – Вип. 70. – Харків. – 2012. – С. 113-120.
  • Перцептивнай інструментальна оцінки емоційно-прагматичного потенціалу висловлень// Науковий вісник Волинського національного уні-верситету імені Лесі Українки. Серія: Філоло¬гічнінауки: Мовознавство. – №24 (249). – 2012. – С. 186-191. (у співавторствіз КалитаА.А.)
  • Speech Energetic Theory: Synergetics of Phonoconcept Generation and Actualization// Наукові студії(культура, освіта– антропоцентричні парадигмиі сучасний світ). Філософія. Філологія. Педагогічка. Економіка/ Редколегія: Р.В. Болдирєв(Головнийредактор, голова редколегії) та ін. – К.: Міленіум. 2012. – Вип. 1, А. – С. 288-299. (у співавторствіз КалитаА.А.)
  • Речевая манипуляция: определение, функция, механизм реализации// Вісник Харківського національного університету іменіВ.Н. Каразіна. – № 1022. Серія«Романо-германська філологія. Методика викладання іноземних мов». – Вип. 71. – Харків. – 2012. – С. 10-19. (у співавторствіз КалитаА.А.)
  • Система целей и средств суггестивного воздействия в коммуникации // Вісник Київського національного лінгвістичного університету. Серія: Філологія. – Том 15. – 2012. – №2. – С. 47-56. (у співавторствіз КалитаА.А.)
  • Сугестивний вплив озвученої казкина дитину// Науковізаписки. Серія: Філологічнінауки (мовознавство). – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка. – Вип. 118. – 2013. – С. 148-155.
  • Алгоритмічно-фабульна побудова сюжетів англійських народних казок// Вісник Харківського національного університету іменіВ.Н. Каразіна. – №1052. Серія«Романо-германська філологія. Методика викладання іноземних мов». – Харків. – 2013. – C. 163-171. 
  • Историко-логическая ретроспекция генезиса фольклорных произведений// Вісник Харківського національного університету іменіВ.Н. Каразіна. – №1071. Серія«Романо-германська філологія. Методика викладання іноземних мов». – Вип. 75. – Харків. – 2013. – С. 44-53. (у співавторствіз КалитаА.А.)
  • Притча: функціональне призначеннята трактування змісту// Науковізаписки. Серія: Філологічнінауки (мово¬знавст¬во). – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка. – 2014. – Вип. 128 – С. 230-239.
  • Моделювання концептосфери змістового насичення фольклорних творів// Науковізаписки. Серія: Філологічнінауки (мово¬знавст¬во). – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка. – 2014. – Вип. 127. – С. 163-172.
  • Структурно-фабульні особливості побудовитексту притчі// Науковізаписки. Серія«Філологічна». – Острог Видавництво Нацонального університету«Острозька академія». – Вип. 38. – 2013. – С. 228-233.
  • Дефініціята функції англійської фольклорної легенди// Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Серія: Філологічнінауки. Мовознавство. – Вип. 5(282). – Луцьк. – 2014. – С. 139-143.
  • Спільністьструктурно-фабульних елементів англійських фольклорних міфів, казокі легенд// Нова філологія: Збірник наукових праць. – Запоріжжя: Запорізький національний університет, 2014. – №. 65. – С. 33-39.
  • Узагальнена дефініція та функціональні ознаки англійської фольклорної загадки // Науковізаписки Національного університету«Острозька академія». Серія«Філологічна». – Острог Видавництво Національного університету«Острозька академія». – 2014. – Вип. 48. – С. 248-250.
  • Подібність структурно-фабульної побудови текстів англійської фольклорної притчі і байки // Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. – № 1125. Серія«Романо-германська філологія. Методика викладання іноземних мов». – Вип. 79. – Харків. – 2014. – С. 30-36.
  • Основні аспекти досліджень участі фонетичних засобів в актуалізаціїанглійських фольклорних текстів малої форми // Наукові студії – XXI(культура, освіта – антропоцентричніпарадигми і сучасний світ). Філософія. Філологія. Педагогіка. Економіка / Редколегія: Р.В. Болдирев(головнийредактор, голова ред.колегії) та ін. – К.: МІЛЕНІУМ, 2014. – Вип. 4 (Том 6). – С. 141-156.
  • Англійська народна загадка: просодична організація, емоції, прагматика // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Серія: Філологічні науки. – Вип. 4 (305). – Луцьк. – 2015. – С. 270-276.
  • Просодичні особливості актуалізації структурно-фабульних елементів текстів англомовних притч // Науковий вісник Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія: “Філологічні науки” (мовознавство): Зб. наукових праць. – №4. – Дрогобич. – 2015. –С. 154-160.
  • Some Guidelines on Teaching English Pronunciation to Ukrainian Learners// Вісник національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». Серія: Філологія. Педагогіка: Зб. н. праць. – К.: НТУУ «КПІ». – Вип. 6. – 2015. – С. 49-53. (у співавторстві з А.А.Калитою).
  • Просодичні засоби організації текстів англомовних міфів// Здобуткита перс пективи розвитку сучасного мовознавства : [міжнар. зб. наук. пр., присвяч. 70-річ. ювілеюпроф. Алли Андріївни Калити]. — К. :НТУУ “КПІ”, 2015. —С. 67—77.
  • Система просодических средств актуализации структурных элементов английских фольклорных текстов малой формы// «Когниция. Коммуникация. Дискурс»: Международный электронный сборник научных статей. — Харків: Харківський національний університет іменіВ.Н. Каразіна. —2015. — № 11. — С. 123-154. http://sites.google.com/site/cognitiondiscourse/home
  • Особливості просодичного супроводулексико-граматичнихі стилістичних засобівтексту анекдоту // Науковізаписки. Серія: Філологічнінауки (мовознавство). – Кіровоград: ВидавецьЛисенко В.Ф. – Вип. 146. – 2016. – С. 619-624.
  • Migration of the Archetype Ideas in Small Form Folk Texts of Different Genres// Наукові записки. Серія: Філологічнінауки. – Кропивницький: ВидавецьЛисенко В.Ф. – Вип. 154. – 2017. – С. 14-18.
  • Просодичне оформлення англійських народнихлегенд// Актуальні проблемиромано-германської філологіїта прикладної лінгвістики: науковийжурнал / редкол. В. І. Кушнерик та ін. – Чернівці: Видавничий дім«РОДОВІД», 2017. – Вип. 2(15). – C. 195-201.
  • Моделі лінгвокогнітивноїінтерпретації особливостей просодичного оформлення англійських висловлень співчуття / Л.І. Тараненко, М.А. Куценко //Наукові записки. Серія: Філологічнінауки. – Кропивницький: Видавництво«КОД». – Вип. 165. – 2018. – С. 12-21.
  • Просодичні засоби актуалізації емоційно-прагматичного потенціалу тексту англійського анекдоту// Актуальні питання іноземної філології: наук. журн. / [редкол.: І.П. Біскуб(гол. ред.) та ін.]. – Луцьк: Східноєвроп. Нац. ун-т ім.. Лесі Українки, 2019. – С. 261-268.

Методична робота

 
Методична робота охоплює розробку навчальних і робочих програм з дисциплін “Зіставна граматика”, “Теоретична граматика”, “Соціокультурна парадигма лінгвістичних досліджень”, а також рейтингових систем оцінювання знань, умінь і навичок студентівіз зазначених дисциплін; пакету контрольних робіт Ректорського контролю з дисциплін “Зіставна граматика”і “Теоретична граматика”.
Методична робота також спрямована на забезпечення навчального процесу та самостійної роботи студентів навчальними матеріалами, зокрема здійснено видання «Словникафонетичних термінів (A Concise Dictionary of Phonetic Terms) (англ. мовою) та Посібника для самостійної роботи з англійської мови (TheSelf-Study Guide in English(1st year), супроводжуваного озвученням його матеріалу,для студентів І курсу кафедри ТППАМ ФЛ НТУУ «КПІ».

Стажування

Л.І. Тараненко проходила стажування у США (Університет Аляски, м.  Анкоридж); в навчально-методичному комплексі «Інституту післядипломної освіти» НТУУ «КПІ» (02.03.-05.04.2010та 27.10-15.12.2015); в Інституті мовознавства ім. О.О. Потебні Національної академії наук України в рамках VII Міжнародної Літньої наукової школи «Східнослов’янські мови і літератури в історичному і культурному контекстах: когнітивна лінгвістика і концептуальні дослідження» (9.-19.07.2012, 72 год.); на курсі проф.М. Берка «Риторика й переконування» (25-27.09.2012, 10 год., Центр когнітивних і семіотичних досліджень, Київ, КНЛУ); на курсі проф. Б.Помпіно-Маршала«Сучасний стан розвитку фонологічної теорії» (ун-т ім. О.І.Гумбольдта, Берлін, Німеччина, 15.10-4.11.2012, 24 год.); на курсі доктора філологічних наук, проф. Жаботинської С.А. «Школы когнитивной лингвистики: методологические основы» (5-8.02.2013, 18 год., Київ, КНЛУ, Центр когнітивних і семіотичних досліджень, Українська асоціація когнітивної лінгвістики і поетики); в Східноєвропейському національному університеті імені Лесі Українки, інститут іноземної філології, курс «Ключові проблеми германського та романського мовознавства» (м. Луцьк, 13-15 червня 2014 р., 54 год. та 7.05.2019–2.06.2019, 54 год.); у Великобританії (Teachers’ Training Course at BLS English School, Bury St Edmunds, Suffolk, UK), 13.08.2017 – 22.08.2017 (108 год.); уСумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка (наказ № 3085-п від 23.09.2019 р.) з 1.11.2019 по 20.12.2019 (180 год.), посвідчення ПЗ 02125510/000066-19.

Організаційна діяльність

 
Вона є членом Всеукраїнської громадської організації «Українська асоціація когнітивної лінгвістики і поетики» (УАКЛіП), Міжнародної спілки лінгвістів «Societas Linguistica Europaea» (https://societaslinguistica.eu/members/) та Київської фонетичної школи(https://terraludens.org).

СТОРІНКА ВИКЛАДАЧА

ПЕРСОНАЛЬНИЙ ВЕБ-САЙТ